Fasulye DoktoruHikayelerMizahYAZARLAR

Suzuki Jeep İle Otoban Macerası

Kızkardeşim Kıbrıs’ta okurken, 87 model suzuki vitara jeep almıştı. Eskiden Türk filmlerinde gençler doluşur ya, hani üstü açık brandalı filan. Ama baya hurda bununki. Üstü yarım açılıyor, brandası yandan yırtık, direksiyonda boşluk var.

Direksiyona iki tur attırıyosun anca sağa dönüyor araç. Frenler de pompalayınca duruyor. El freni tek saplam şey. Vites kutusu bozuk. Ama pek havalı yaz günü. Adana’dan Pozantı’ya gidecez. 3 kızız. Ben kızkardeşim ve çocukluk arkadaşım. Üçümüz de modaya uyduk, saçlar platin sarısı

Bacımın ehliyet de araç da yeni almış. Ben kullanıcam. Valizleri arkaya attık, gitar da var. Yol anca 1,5 saat sürer ama acelemiz yok. Macera yaşıycaz diye her gördüğümüz benzinlikte duruyoz. Kola filan içip, gitar çalıyoz. Bacaklar şortlu, askılı bluzlar, saçlar platin sarısı.

Bilmediğimiz şey, anim aracı sanayiye götürüp bakım yaptırmış. Radyatör su kaçırıyor diye, usta radyatörü boyamış. 15 dakkada bir hararet yapıyor. Neyse Adanayı henüz çıktık, bacım dedi ki; ben kullanıcam. Acemi diye itiraz ettik ama dinletemedik.

Aracı aldı, 15 dk sonra araç iptal. Geçtim direksiyona. Marş müşürü yanmış. Marş basmıyor. Otobanın kenarında çalıştırmaya çabalarken, herkesi indirdim. Siz itin vurdurucam aracı dedim. Bu ikisi indi, götte şort, askılı bluzla aracı itiyor. Gelen geçen araçlar ıslık çalıyor.:)

Vurdurarak çalıştırdık, yola çıktık. Yokuş yukarı tırmanıyoruz, şarkılar eller kollar filan. Araç hararet yaptı, buharlı tren gibi kaputtan duman fışkırıyor. Selektör yapanlar, korna çalanlar. Sanki biz bilmiyoz. Araç tuhaf, direksiyon sağda bu arada. Gören bir şok oluyor önce.

Çektim kenara kaputu açtım, götte minicik şort. Biraz soğudu, bir bezle kapağı açtım, suyu doldurdum. Motor soğudu ama bizim kafaya güneş geçti. Gödümüzden ter akıyor ve son suyu da radyatöre koyduk. Moral sıfır, asfalt erimiş. Adananın yaz sıcağı, güneşe boşuna ateş etmiyoz.

Suzuki’nin müşür yanmış, marş basmıyor. Yine iticez ama yokuş yukarı otoban kenarı… “Öne geçin geri vitesle vurdurucam.” dedim. Bunlar mal gibi suratıma bakıyor. Ulan Ceki Çen izlemişim yaparım mı yaparım.:) Götte şort, erimiş asfalt, sağdan direksiyonlu, yabancı plakalı araç, platin saçlar.

Otobanda iki kız geri geri giden yabancı plakalı aracı itiyor. Gelen geçen ıslık çalıp ingilizce “fuck” filan diyor. Terden sırılsıklamız. Çalışsa da, biri s.kmeden şuradan gitsek diye dualar ediyoz. Neyse araba çalıştı ama ayağımı gazdan çekip frene basınca geri söndü.

O an bittik biz dedik. O zamanlar cep teli yok.Tekrar geri vites vurdurdum. Çalıştı ama söner diye sağ ayağımı yan basıp, hem frene hem gaza basıyorum. Önden ittiler arabayı, kızlar haşat oldu. Koşarak arabaya atladılar, bas gaza yalvarırım diyorlar. Benim gözler doldu,zırlıycam.

Metanetimi yitirmeyip yutkundum. Yola çıktık, lanet motor yine su kaynattı. Çektim kenara, su yok, tel yok, yazı yabanın ortası, otobanda kamyonlar gelip geçiyor. Baktım bize geçerken su fırlatıyorlar. Koşa koşa gidip aldık suyu, koyduk. Motor soğudu, önden ittir, geri vurdur.

Lan macerasına sıçayım. Kabus gibi 10 dk sonra yine su kaynatıyor. Ne bilelim radyatörü boyamış, bütün delikleri tıkamış usta. Durduk mecbur, kamyon bekliyoz su fırlatacak. Derken kamyonun biri pet şişe fırlattı.Sevinçle gittik almaya.1,5 lt sidikmiş. Urfa’dan beri işemiş puşt.! Ana bacı nasıl sövüyoz, delirmişiz zaten.

Polisi Arıyoruz…

Baktık karpuz kamyonu durdu önümüzde. Eline karpuzu almış ‘karpuzzz’ diye bağırıyor, hello mello filan, sırıtıyor. Yolun aşağısında acil yardım telefonu gördüm. Koşarak gittik yardım istedik. Otoban polisi çıktı telefona. Dedik; “Burada bir herif var. Bizim suzuki su kaynattı, başımıza bela oldu. Taciz ediyor, ekip yollayın nolur…”. Tamam dedi kapattı. Kamyoncuyla kavga ederek kaçırtmayı başardık. Polis gelecek, su atsınlar, motor soğusun diye bekliyoruz. Yarım saat sonra bir araç yanaştı. Bacım yardım istemişsiniz, polis aradı dedi. Çekici yollamış gerizekalılar. Adam bizi sikcek dedik, gel kurtar dedik. Çekiciyi, tecavüz edilmiş cesetleri toplamaya mı göndermiş öküz? Tarsus’tan gelmişmiş, bin lira istermiş. Lan diyorum “ben çekici istemedim polisi istedim.”

Cekici “yarı parasını verin o zaman” diyor. Sen sadece su ver git işine diyoruz. Yok! Adam Nuh diyor, peygamber demiyor. Bizde para yok diyerek başladım ağlamaya. Zaten zor tutmuşum. Yüzyılın patlamasını herifin suratına yaptım. Salya sümük, söve söve, haykırarak ağlıyorum.

Neyse anlayacağınız çekiciyi de ağlayarak püskürttük. Valizdeki kirli çamaşırları çıkarıp üstümüze giydik. O sıcakta leş gibi terlemişiz, kat kat kirli çamaşırı giymişiz. Sanki marsa gidecek astronota döndük. Yola İngiliz turist olarak çıkıp, Afgan bedevi karılara dönüştük.

Kızkardeşim Kıbrıs'ta okurken, 87 model suzuki vitara jeep almıştı. Eskiden Türk filmlerinde gençler doluşur ya, hani üstü açık brandalı filan. Ama baya hurda bununki. Üstü yarım açılıyor, brandası yandan yırtık, direksiyonda boşluk var.

Güneş kavuruyor, damla su yok, medeniyetten uzak otoban kenarında kurda kuşa yem olacaz, ya da sikcekler. İki ucu boklu değnek. Derken akşam oldu hava kararmaya başladı. Yoldan geçen kamyonlara suuu diye bağırıyoruz. Birileri duydu bizi, attı suyu, doldurduk, geri vurdurduk.

Yola çıktık, suzuki’nin motor boğulmuş hız yapmıyor. Zaten araç 90’ı görmüyor,eski. Basıyorum yok gitmiyor, en fazla 70. Ayağımı gazdan çeksem motor sönüyor. 1 şeritte, motor sönüyor, o haldeyken vurdurarak tekrar çalıştırıp devam ediyorum. Şoförlükte master yaptım. Araç sollamak sakat.

Bir kaç kere kazadan döndük. Yine kenara çektik. Kamyonun biri durdu. “Ben önden gidecem, arkamda kal, gaza yüklenme, 2. Viteste 30 km hızla gidecez.” dedi. Ağlamaktan gözlerimiz şişmiş, saçlar darmadağın, leş gibi kokan bedevi kılıklı 3 kız çıktık son kez yola. O yolu 3,5 saatte aldık.

Sonunda otobandan çıktık, Tekir tepesinden aşağı eve kadar süzüldük. Babam meraktan çıldırmış. Kızları indirdim. Bir ayağım yan basarak hem gaz hem frende. Son yokuşu çıkacam, ev bayırda. Hızlanıp geliyorum, lastikler kabak,geri kayıyorum. Üçüncü denemede başardım. Domalıp yeri öptük

Babam ağzıma sıçtı. “Beceriksiz, bu saate kadar nerede oyalandınız. Meraktan öldük. Bir yokuşu çıkıp park bile edemiyon, ne demeye araba kullanıyon.?” Ben tarih yazmışım, babam fesli kadir gibi “keşke yunan galip gelseydi” diyor.